بهره وری ساده

بهره وری ساده

تمرکز روی ضرورت ها:

این روزها زندگی ما شلوغ تر از همیشه است. ما بیش از هر زمان دیگری کار می کنیم. ما نسبت به گذشته استرس بیشتری داریم و خسته تر هستیم. و با این حال کمتر نتیجه میگیریم و خوشحال نیستیم

که بنظر نباید اینطور باشد!

مشکل این است که ما بیش از حد در اطلاعات و وظایف غرق شده ایم و سعی می کنیم همه کارها را به جای فقط­ اساسی ترین کارها انجام دهیم!

راه حل: فقط روی کارهای ضروری تمرکز کنید، بقیه را حذف کنید و به خودتان اجازه دهید وارد وضعیت زیبایی شوید که به عنوان "جریان" شناخته می شود.

و اگرچه این مسئله که از همه مشغله هایی که به آن عادت کرده ایم دست بکشیم، میتواند کار سختی باشد، اما این تغییر مزایای فوق العاده ای برای سلامت عقل ما، سطح استرس، شادی و البته بهره وری ما خواهد داشت.

۱۰ راهکار تایم کوچی برای بهره وری بیشتر و تلاش کمتر

 ۱.ذهن خود را خالی کنید!

اگر در وسط یک جریان اطلاعات قرار بگیریم، دستیابی به چشم انداز و دانستن آنچه که واقعاً ضروری است، غیرممکن است. در صورت امکان یک ساعت یا نصف روز وقت بگذارید تا جریان اطلاعات را قطع کنید و دید بیشتری به زندگی و شغل خود به دست بیاورید. زمانی که به اینکار اختصاص میدهید ارزشش را دارد که به همه بگویید در دسترس نیستید و تمام ارتباطات را خاموش کنید، خود را در جای بخصوصی قرار دهید و مدتی وقت بگذارید تا درباره آنچه مهم است فکر کنید. چه چیزی می خواهید؟ در چه مسیری قرار دارید؟ برای رسیدن به آنجا چه چیزی لازم است؟ راه عالی دیگر برای خالی کردن ذهن، که برای تمرکز ضروری است، نوشتن تمام کارهایی است که شما باید انجام دهید، تمام کارها و پروژه ها و ایده های شما. مطالب ذهنتان را روی کاغذ بنویسید و سپس مدتی در مورد آنها فکر نکنید.

۲.روی کارهای اساسی تمرکز کنید!

پس از خالی کردن ذهن، باید بفهمید که مهمترین وظایفتان چیست. این سؤال جادویی را از خود بپرسید: "چه کاری می توانید انجام دهید که بیشترین بازدهی را در زمان تان به شما بدهد؟" این پروژه را شناسایی کنید که بیشترین شناخت را به شما برساند، جوایز شما را کسب کند یا بیشترین بازده کسب و کار را به دست بیاورد. چیزی که هزینه های زیادی را پرداخت می کند. نه چیزی که طی یک هفته فراموش خواهید کرد، بلکه چیزی است که دیگران شما را با آن به خاطر می آورند و میشناسند. این یک کار اساسی است.  لیستی از این نوع کارها تهیه کنید، آنها مهمترین کار شما برای انجام در این هفته هستند.

۳.بقیه موارد را حذف کنید!

 اکنون به لیست کلی خود نگاه کنید. چه چیزی در آنجا وجود دارد که ضروری نیست؟ آیا می توانید آنها را از برنامه خود دور کنید؟ یا آنها را به شخص دیگری واگذار کنید؟ اگر اینطور نیست، آنها را در "لیست انتظار" قرار دهید. سپس، در حالی که به وظایف اساسی خود توجه می کنید، هر لحظه این لیست انتظار را بررسی کنید. گاهی اوقات خواهید فهمید که کارهای کم اهمیت اصلاً ضروری نبودند.

۴.ابتدا وظایف اساسی را انجام دهید!

اگر لیستی از کارهایی را که امروز باید انجام دهید، دریافت کرده اید و یکی یا دو مورد از آنها واقعاً ضروری هستند، اول آن کارهای ضروری را در صبح انجام دهید. منتظر بقیه روز نمانید، زیرا با ظهور سایر موارد فوری، آنها را کنار میگذارید. پس آنها را در همان ساعات ابتدایی روز انجام دهید و از مسیرتان دور کنید تا بهره‌وری شما واقعاً بالا برود.

۵.حواس پرتی ها را از بین ببرید!

شما می توانید موارد اساسی را در تمام طول سال در فهرست خود قرار دهید، اما اگر به طور مداوم تمرکز خود را با اعلان های ایمیل، IM ، تلفن های همراه، خواننده  RSS، ابزارها و ابزارک ها، رسانه های اجتماعی، انجمن ها و موارد مشابه بهم بزنید و این کار را متوقف نکنید، هرگز بهره ور نخواهید بود. در صورت امکان خود را از اینترنت جدا کنید، میز خود را از تمام کاغذها تمیز کنید، دیوارها و مناطق اطراف خود را پاک کنید و به خودتان اجازه دهید که واقعاً تمرکز کنید.

۶.از ابزارهای ساده استفاده کنید!  

با یک دسته اسباب بازی یا جدیدترین و جالب ترین برنامه های کاربردی که با آنها سازگار نیستید خودتان را اذیت نکنید. یک نوت بوک ساده برای نوشتن چیزها، یک لیست ساده برای انجام کارها (بدون زواید) و ساده ترین کاربرد ممکن برای انجام کارهای خود پیدا کنید. سپس ابزارها را فراموش کرده و فقط به کار مورد نظر فکر کنید. اگر خیلی نگران ابزارها باشید، در واقع کاری انجام نمی دهید!

۷.در یک زمان فقط یک کار را انجام دهید!

چند کاره  بودن اتلاف وقت است. شما نمی توانید کارها را تمام کنید در حالی که یک میلیون کار دیگر در آن لحظه در حال انجام شدن هستند و توجه شما را جلب می کنند. تمرکز خود را بر روی کار اصلی  در پیش روی خود قرار دهید و کارهای دیگر را حذف کنید و در اینصورت خیلی بیشتر احتمال دارد که آن را در زمان کمتر و با تلاش کمتر تکمیل کنید!

 

۸.آرام باشید!

 علاوه بر یک محیط کار آرام، شما هر روز به جایی نیاز دارید که بتوانید با خود ارتباط بگیرید، جایی که مجبور نیستید کار کنید. این امر می تواند از طریق خواندن، استحمام، پیاده روی در طبیعت، شنا در ساحل، دویدن و مراقبه باشد. خواندن خوراک شما نیست، از بارگذاری بیش از حد اطلاعات دور شوید و این آرامش را پیدا کنید که به شما امکان می دهد هنگام کار، واقعاً متمرکز شوید، و روز خود را در ذهن خود مرور کنید و این دیدگاه را به دست آورید تا ببینید چه چیزی ضروری است.

۹.از کارهای خود نهایت استفاده را ببرید!

نوشتن یک چیز عالی یا ایجاد یک چیز، خارق العاده است اما این چیز دیگری است که گسترده می شود، توجه ها را به سمت شما می آورد، باعث این میشود که تشخیص دهند شما صلاحیت آن را دارید، که منجر به کسب و کار یا فرصت های بیشتر شوید، هنگامی که ایده بزرگ بعدی را ایجاد کردید، آن را تبلیغ کنید، آن را به دیگران نشان دهید، راهی پیدا کنید تا بتواند شما را از آنجایی که هستید دورتر ببرد. فقط ایده ایجاد نکنید و به ایده بعدی بروید. از انرژی و استعدادهای خود حداکثر استفاده کنید.

۱۰.بیشتر موارد را ساده کنید!

هنگامی که به موارد ضروری و حذف حواس پرتی ساده پرداختید، باید مولد باشید.

اما حواس پرتی ها و غیرضروری ها راهی برای برگشتن و جمع شدن در ذهنتان را دارند. هر از چند گاهی، به اطلاعاتی که در زندگی شما می آید، به چگونگی گذراندن وقتتان و ابزارهایی که استفاده می کنید، نگاهی بیندازید. سپس برخی را ساده کنید.


نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید