کوله پشتی 1400 - شب هشتم

کوله پشتی 1400 - شب هشتم

 در تایم کوچینگ ۶ تا زمان داریم:

1-گذشته مثبت 2-گذشته منفی 3-حال لذت جو 4- حال مقدم نگر 5-آینده هدف جو 6-آینده مربوط به جهان دیگر چطور می توانیم آینده را ببینیم و مهارت‌های لازم نسبت به آینده را کسب کنیم؟ کرونا نشان داد که اتفاقات از مدل چرخه و  سیکل وار خارج شده است . گرچه در قسمتهایی دردناک بود اما در بسیاری از موارد هم جذاب  بود ،آدمها فهمیدند چگونه با صرف کمترین زمان و هزینه و انرژی می توانند به راحتی و آنلاین به دریایی از اطلاعات دسترسی پیدا کنند و حتی در بهترین دانشگاهها دوره ای را بگذرانند.

 آینده چه خواهد شد ؟ آینده ما را به سمت تکنولوژی بیشتر سوق خواهد داد ؟در جعبه کمکهای اولیه مهارتی برای حرکت به سمت آینده چه مهارت هایی را لازم دارم؟

(عناوین این جلسه را برای خودتان گوگل کنید تا اطلاعات بیشتری از آنها را به دست بیاورید.)

مهارت هایی که تا ۱۰ سال آینده بهتر است کسب کنم :

 ۱- انعطاف پذیری روانشناختی  فرق بین انسانهای اثرگذار و ایستا به طرز عجیبی رابطه مستقیم با میزان انعطاف پذیری آن فرد دارد آیا سیستم ذهنی من منعطف است یا مانند آجر ؟تاب آوری و تحمل من به چه میزان است ؟معنای تاب آوری یعنی توانایی بازگشت من به حالت قبلی زمانی که از حالت تعادل خارج شده ام  .باید بتوانم انعطاف خودم را نسبت به تغییر زندگی و داستان های غیر قابل پیش بینی زندگی بالا ببرم .این انعطاف پذیری را وارد برنامه‌های ۹۰ روزه کنید. انعطاف و وفق پذیری در مقابل تغییر یعنی در آغوش کشیدن هر تغییر.

2-هنر تصمیم گیری  بهینه کردن فرایندهای تصمیم گیری با کتاب، ویدیو ،تد تاک ،یوتیوب و ....در مورد مبحث تصمیم‌گیری به شدت به سطح انرژی ما در طول شبانه روز کمک میکند و هنرمندی من را در شرایط خاص نشان خواهد داد .

3-هوش اجتماعی و هوش احساسی  تا جایی که می‌توانم باید این دو مقوله را بهینه کنم زمانی که بتوانم مهارت‌های اجتماعی خودم را به عنوان یک ماهیچه قوی کنم می‌توانم کانون اجتماعی خود را تقویت کنم یعنی آن را انرژی ده ، زندگی ساز ،هدف‌ ساز و ارزشمند گردانم.

4- طرز فکر خلاقانه و نوآورانه  کافیست فقط ده –بیست  خوراک دقیق مشخص از اینترنت پیدا کنید و طرز فکر خود را روزانه خلاق و نوآور کنید.

 ۵- سیستم یادگیری فعال  اکثرا سیستم های یادگیری مان غیرفعال است .خیلی وقتها یادگیری های ما یکی از اهرم‌های اهمال کاری های ماست .در عصری زندگی می‌کنیم که انسان‌ها سبک لوکس یادگیری را استفاده می‌کنند در حالی که لازم است یادگیری فعالانه باشد هر چیزی که یاد میگیریم مثل یک پیچ گوشتی در جعبه ابزار مهم است ،مهارت لازم برای استفاده از این ابزار را یاد بگیرم و بدانم کجای زندگی از آن یاد گیری استفاده کنم. بدانم فلان کتاب برای کجای زندگی من مفید خواهد بود نه اینکه چون کسی آن را توصیه کرده من هم بخوانم. باید یادگیری را وارد فضای ذهنی کنیم باید باید باید یادگیری من فعال باشد و بتوانیم با این یادگیری چاله های زندگی را پر کنیم.

6-مهارت‌های ارتباطی  چگونه این مهارت‌ها را یاد بگیرم ؟چگونه همدلی و صداقت در کلام و در ارتباط را یاد بگیرم؟ رابطه طول عمر افراد را بالا میبرد.

7- هوش تنوع و هوش تغییر  در دنیایی هستیم که لازم داریم آغوشمان را نسبت به تنوع باز بگذاریم .سیستم ارتباطی انسانها در تنوع ، بیشتر می‌شود هرچقدر ارتباطات تنوع را بیشتر کنم ،کمک کننده تر خواهد بود.

8-مهارت‌های تکنولوژی محور مانند شناخت الگوهای مختلف تمرکز ،یادگیری سریع ، ارتباطات جذاب ،تعهد و...

9-فکر کردن یا طراحی تفکر  چگونه میتوانم طراحی فکر را در ۱۰ سال آینده داشته باشم ؟

 حداقل در یکی از ۹۰ روزها یکی از این مهارت‌ها را بگذارید و روزی یک ساعت روی هر کدام از این مهارت ها کار کنیم یعنی ۹۰ ساعت روی مهارتی کار کرده‌اید. به شرط اقدام چهار تا ۹۰ ساعت ،چهار تا ازین مهارتها را کسب خواهیم کرد.

 خیلی از ماها هنوز درگیر این اینکه امسال ورزش کنم یا نکنم ؟!کتاب چطوری بخوانم ؟! اینها دیگر نباید دغدغه امسال تان باشد باید بخشی از روتین زندگی انسان شده باشد .

بیایید کاری کنیم که ۱۴۰۰  بسیاری از دغدغه های مان به روتین هایمان تبدیل شده باشد.


نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید