8 تاثیر وحشتناک اهمال کاری که میتواند زندگی شما را نابود کند

8 تاثیر وحشتناک اهمال کاری که میتواند زندگی شما را نابود کند

همه ی ما در یک مقطع یا موارد دیگر زندگی بخاطر اهمال کاریمان مقصر هستیم. و هیچکس با این موضوع غریبه نیست! ممکن است بعضی از ما آنقدر خوش شانس باشیم که آن را زمانی تشخیص دهیم و کاری هم برایش بکنیم، اما متاسفانه برای بقیه افراد، رویا هایشان را می دزدند و حتی میتواند زندگی هایشان را نیز نابود کنند!

دلیل اینکه ما اهمال کاری می کنیم از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و دلیل آن همیشه واضح نیست. در بعضی مواقع بخاطر ترسی است که نمیخواهیم به آن اعتراف کنیم یا حتی میتواند بسیار ساده تر از اینها باشد، مثلا ما نمیخواهیم کاری را انجام دهیم زیرا به اندازه کافی انگیزه برایش نداریم!

دلیلش هرچه که هست اگر شما یک اهمال کار هستید، باید مراقب باشید! زیرا تاثیرات مخربی بیشتر از حد تصور شما دارد!

 8 تاثیر رایج اهمال کاری که نه فقط  بهره وری ما بلکه زندگیمان را نیز نابود میکند:

1. زمانهای با ارزش تان را از دست خواهید داد!

چقدر زمان بخاطر اهمال کاری هدر داده اید؟ گفتنش راحت نیست اما مطمئنم که میتوان آن را تصور کرد!

بدترین چیز درمورد اهمال کاری لحظه ای است که شما متوجه میشوید دو یا پنج یا ده سال بزرگتر شده اید و هیچ چیز تغییر نکرده است! پس آن همه وقت کجا رفت؟!

 حس افتضاحی است زیرا شما نمیتوانید زمان را به عقب برگردانید و فقط باید با احساس بی فایده پشیمانی سر کنید. هیچ چیز بدتر از آن نیست که شما از خود خسته شوید و این را نیز بدانید که موقعیت تان میتوانست از این بهتر باشد...اگر فقط و فقط قدم اول را برداشته بودید!

این کار را با خود نکنید شما لایق هر آن چیزی هستید که میخواهید.

2.فرصت های تان را از دست خواهید داد!

چند تا از فرصت های تان را تاکنون از دست داده اید صرفا بخاطر اینکه در زمان خودش از آنها استفاده نکردید؟ اینجا دقیقا موقعی است که شما میخواهید یک لگد تقدیم بخت خود کنید!

چیزی که شما نمیفهمید این است که این فرصت ها میتوانست زندگیتان را تغییر دهد اما شما آن را از دست دادید! بیشتر فرصت ها فقط یک بار در زندگی رخ میدهند و شما هیچوقت شانس دوباره ای نخواهید داشت!

فرصت ها روشی هستند که دنیا به شما لطف میکند، به خودتان لطفی بکنید و آن ها را دو دستی بچسبید!

3. قادر به رویارویی با اهداف تان نخواهید بود!

هنگامیکه فکر یک هدف و یا بدست آوردن یا تغییر یک چیز را در سر می پرورانیم اهمال کاری با قدرت هرچه تمام تر از راه میرسد. شاید شما میل قوی داشته باشید اما نمیتوانید فقط وانمود کنید که به جلو قدم برمیدارید!

این موضوع به طوری عادی  بسیار گیج کننده است. شاید با خود فکر کنید که چرا منی که چیزی را در این حد میخواهم باید به این سختی به آن دست یابم؟! تنها خودتان میتوانید به آن پاسخ دهید فقط در صورتیکه مقداری بیشتر و عمیق تر در جستجوی مقاومتتان باشید!

ما هدف گذاری میکنیم بخاطر این که رغبت زیادی به بهتر کردن زندگیمان به هر نحوی داریم. اگر شما این کار را بخاطر اهمال کاری انجام ندهید احتمال بهتر کردن زندگیتان را نیست و نابود کرده اید!

اگر اهمال کاری شما را از اهداف تان عقب می اندازد ریشه اش را پیدا کنید در غیر این صورت هیچگاه به آنها نخواهید رسید!

4.میتواند شغل تان را نابود کند!

شیوه ای که شما کار میکنید مستقیما بر روی نتایج تان تاثیر میگذارد، اینکه چگونه عمل میکنید و چقدر به دست می آورید!

امکان دارد که اهمال کاری شما را از مواجهه با ضرب الاجلهای مختلف و رسیدن به اهداف تان در هر ماه دور کند. متعاقبا این چه پیامدی برای شغل تان دارد؟

ممکن است که ترفیع های زیادی را از دست دهید یا شاید هم بدتر شما در خطر از دست دادن شغل تان باشید! می توانید برای مدتی آن را پنهان کنید اما شک نکنید اهمال کاری بلند مدت حرفه تان را نابود میکند.

5. اعتماد به نفس تان را پایین می آورد!

این احتمالا یکی از همان دایره های بدجنس است که شما خودتان را در آن می یابید. ما بعضی وقت ها بخاطر پایین بودن اعتماد به نفس دست به اهمال کاری میزنیم اما اهمال کاری نه تنها آن را تقویت نمیکند بلکه آن را پایین تر می آورد.

شما شروع میکنید به شک افتادن و از خود سوال کردن که مشکلتان چیست. ممکن است به طور ناامیدانه ای از خود بپرسید چرا  نمیتوانید آن را انجام دهید!

داشتن اعتماد به نفس پایین زندگی را از طرق مختلفی نابود میکند. وقتیکه اعتماد به نفس پایینی داریم خودمان را عقب نگه میداریم و کمتر از آنچه که باید در مورد خود حس میکنیم که همین منجر به خرابکاری هایی میشود.

اهمال کاری اعتماد به نفستان را آرام آرام میخورد، اما قطعا میخورد!

اگر این مسئله با شما طنین انداز است، به جای این که این توهم را داشته باشید که باید بتوانید کاری انجام دهید، بر ایجاد اعتماد به نفس خود تمرکز کنید، زیرا این امر باعث می شود که وقتی آماده نیستید خود را مجبور کنید.

6.موجب اخد تصمیمات ضعیف می شود!

وقتیکه شما اهمال کاری میکنید و در این وضعیت تصمیم میگیرید احتمالا آن تصمیمات، ضعیف خواهند بود بدلیل همان مکانی که از آن می آیید! وقتیکه اهمال کاری میکنید تصمیم گیری هایتان بر اساس معیارهایی هایی است که اگر اهمال کاری نمی کردید آنجا حضور نداشتند! مانند فشاری که به خود وارد میکنید تا تصمیم بگیرید زیرا زمان دارد میگذرد. احساساتتان شدیدا بر تصمیماتی که میگیرید نفوذ میکند و اهمال کاری تا حد زیادی بر روی این احساسات تاثیر میگذارد. تصمیمات ضعیف گرفتن، تاثیر منفی بزرگی بر خوشحالی و نتایج زندگیمان دارد.

7.شهرت شما را نابود خواهد کرد!

وقتیکه مدام می گویید کاری را انجام خواهید داد و آن را به سرانجام نمی رسانید شهرتتان به طور اجتناب ناپذیری لکه دار میشود. هیچکس قول و وعده وعید خالی نمیخواهد!

در کنار نابود کردن معروفیتتان اعتماد به نفس و عزت نفستان را نیز نابود میکنید. به این پی خواهید برد که اهمال کاری تبدیل به امری آسان میشود و هر دفعه خودتان را سورپرایز نمیکنید!

مردم میتوانند وابستگی شان به شما را متوقف کنند و از پیشنهاد فرصت به شما دست نگه دارند زیرا آنها نگران این هستند که شما به راحتی تعلل میکنید و این آنها هستند که باید گند شما را پاک کنند!

 شهرت بد اثرات منفی بسیار زیادی دارد.

8. سلامتیتان را به خطر خواهد انداخت!

اهمال کاری با مشکلات روانی نظیر استرس و نگرانی مرتبط است که اینها در ارتباط با مشکلات سلامتی شما هستند. اگر تعلل شما باعث افسردگیتان شود این افسردگی بر مقاطع دیگری از زندگیتان تاثیر خواهد گذاشت.

اگر بیش از حد چیزی را به تعویق بیندازید این مساله بیشتر باعث میشود شما استرس بگیرید و نگران شوید مخصوصا اگر افراد یا چیزهای دیگری نیز درگیر این قضیه باشند. مطالعات نشان میدهند چقدر استرس و نگرانی برای ما مخرب هستند و استرس قاتل خاموش است.

راه دیگری که اهمال کاری بر روی سلامتتان تاثیر دارد به تاخیر انداختن قرار ملاقات ها و کارهایی است که میخواهید انجام دهید از جمله ورزش کردن، و اهمال کاری فقط مشکل را بدتر و پیامد ها وخیم تر می کند.

فراموش نکنید که اهمال کاری مانند یک عادت است، سخت است که با آن مقابله کنید، اما میتواند شما را بسازد و یا اینکه بشکند!    

  

 


نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید